شهید سیدخلیــل هــاشمـی کرویی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید سیدخلیــل هــاشمـی کرویی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید سیدخلیــل هــاشمـی کرویی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام سیدخلیل هاشمی کرویی از شهدای دانش آموز شهرستان بابل می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : سید سمیع
تاریخ تولد : 1345/06/31
تاریخ شهادت : 1362/07/27
محل تولد : بابل
گلزار شهدای کروکلا بابل
نحوه شهادت : اصابت گلوله به قلب
محل شهادت : عملیات والفجر 4
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

بايگاني

زندگی نامه

دوشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۲۲ ب.ظ

 

شهید سید خلیل هاشمی کرویی متولد 31 شهریورماه سال 1345 از روستای کروکلای بابل می باشد.

 

ایشان فرزند سوم خانواده است. پدرش حاج سمیع و مادرش سیده معصومه هاشمی کرویی(ره) نام دارد. سید خلیل در خانواده ای کشاورز و مذهبی رشد و نمو می یابد و در سن هفت سالگی در سال 1352 وارد مدرسه ابتدایی روستایش می شود. سپس دوره راهنمایی را در مدرسه راهنمایی فیاض بخش ایمن آباد در سال 1360به پایان می برد.

 

 

ایشان برای ادامه تحصیل در دوره دبیرستان به شهرستان بابل می رود و در رشته علوم تجربی به ادامه تحصیل می پردازد. در همین سال یعنی 1361 که شانزده سالگی خود را پشت سر می گذارد، با شنیدن خبر شهادت دوستش شهید رمضان قربانی ایمنی که اولین شهید روستای ایمن آباد و کروکلا به حساب می آید و در همسایگی شان زندگی می کرد او را بر آن می دارد تا در راستای حفظ میهن و برداشتن سلاح ایشان برای ثبت نام  اقدام نماید.

 

 

 

 

سید خلیل در مردادماه 1361 برای گذراندن دوره آموزشی به شهر منجیل حومه شهرستان رودبار در استان گیلان می رود. پس از گذراندن دوره سه ماهه آموزشی به مریوان می رود و سه ماه در آنجا برای دفاع از میهن به جهاد می پردازد.

 

 

 

 

سید خلیل در حاثه اتومبیل در راه برگشت به خانه برای طی کردن دوره مرخصی به علت حادثه ی  خودرو  مچ دستش می شکند و با دست گچ گرفته به منزل می آید.

 

پس از بهبودی نسبی و گرفتن گچ از مچ دستش، دوباره عازم جبهه ها می شود و در این مرحله به مدت سه ماه دیگر در جبهه ها به دفاع از میهن اسلامی خویش می پردازد.

 

 

سید خلیل قبل از حضور دور چهارمش در جبهه، در 22 مهرماه سال 1362 به روستا نزد خانواده برمی گردد اما در روز دهم مرخصی، طاقت نمی آورد و با خدا حافظی از خانواده به جبهه عزیمت می کند تا در عملیات والفجر4در منطقه مریوان شرکت داشته باشد.

 

 

 

شهید سید خلیل هاشمی در یکی از عملیات ها مجروح می شود  اما مدتی پس از کسب سلامتی نسبی، دوباره راهی خط مقدم جبهه می شود و در 27 مهرماه سال 1362 در عملیات والفجر4 در جبهه مریوان با اصابت گلوله به قلبش به درجه والای شهادت نایل می شود.

 

 

 

 

 

 

 

شهید سید خلیل هاشمی کرویی فرزند سمیع، پس از شهید رمضان قربانی ایمنی به عنوان دومین شهید روستا نامش بر دفتر خاطره ی تاریخ روستا نقش می گیرد.

 

 

 

 نماز بر پیکر شهید سید خلیل در آرامگاه پایین کروکلا، توسط حجت الاسلام آقا سید الیاس حسینی(ره)

نفر سوم از سمت راست: شهید سید رحیم هاشمی کرویی

 

 

 

خبر شهادت دومین شهید روستا به گوش مردم روستا می رسد و پس از تشییع پیکر پاکش در بابل و روستای ایمن آباد و کروکلا در 30 مهرماه 1362 در مزار شهدای زردکجار، کنار مسجد صاحب الزمان(عج) روستای پایین کروکلا به خاک سپرده می شود.

 

 

 

 

  

۹۵/۰۵/۰۴ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۱)

Salam v tabrik bekhater sait khobet in ham hadiye man be shoma dostan Arsal 1878308687 be 203022 ba irancell hadiye begirid mohlat ta 17:00
پاسخ:
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی